yatekhram jr pwetty pwincess

Tuesday, April 1, 2014

Aturan Dia tiada yang sia-sia.



Assalamualaikum sayang-sayangku yang dikasihi semua.

Eceh-eceh.Ayat nak jiwangness terus.Dah 3 bulan hilang, tup tup muncul lagi kat belog.On hiatus gitu.Hehe.
Here we go --

Kemana aje momma qiestina yeh?

-_-

Owh tak kemana pun.Ada je membawa hati.Ahaha.
Dah kenapa?
Ayat-- sangat tak boleh blah gitttewww.

Motip? merajuk dengan mak enon laah, suka tawww drop komen meluruhkan hati dan perasaan ai :(
Eh takdelah.Tak kesah pun komen-komen tak membina semua tu. Since jadik blogger tegar since 2008 dah kebal kot dengan kata-kata nista.kuikuiukui.6 tahun tuuuu berbelogging.Diam tak diam lah kan.Kalau dibukukan dah setebal 8000 muka surat kot.Belog inilah yang mencatat suka duka pahit manis.My llife journal, kisah klasik untuk dikenang.Biar qies dah besar esok dia read back all her stories.


Kenapa momma tak reti reti hapdets ini belog?
The main thing is i am so busy like a bee, pak menteri pun tak sebusy ai.Like siyesly, mana nak cope dengan never ending office work, yang segala-gala nak kena buat dari A to Z.Jadik eksekutif je pun, tapi OMG memang lah very the multi tasking.Tak payah citerlah nanti stress :P

Plus tugas hakiki sebagai seorang momma kepada si cantik manis Eryssa Qiestina sorang tu.Yang dah berusia 4 tahun 6 bulan, yang dah skool tabika, yang mulut yaaa hampun very the mak nenek one, yang pandainyeee lah hai tanya soklan boombastik kat momma *gulp* dan seringkali menuntut perhatian 24 jam.
Tu yang balik rumah je mesti spend quality time  dengan qies.If bukak lappy pun just tengok fesbuk dan mengadap kije office yang tak sudah-sudah.I rather buat kije from home dari stayback kat opis till lewat petang ke malam.Sebab rasa tak larat dah kepala fikir kat office tuu.Tengok suasana pejabat yang melambak dokumen tu, memang mengundang tekanan.If buat kat rumah, at least boleh golek-golek dengan qies lagi.Boleh ada masa chilss chilss dengan anak.Dilemma ibu bekerjaya, mana nak cope dengan kije, mana nak layan anak.But, for the sake's of future, redha je :)

By the way, today genap 6 months momma officially berkhidmat dengan kampeni gergasi di kluang ni.Rezeki back for good di tanah kelahiran.Allah plan it perfectly.

Oh well, dalam tensi tensi tu bertahan juga.pftt.Biasalah dugaan bekerja ada je kat memana.Lelagi dalam line HR ni jumpa beribu jenis manusia yang macam-macam.Dikelilingi majoriti pekerja lelaki pulak tu yang memerlukan kesabaran dan kebijaksanaan.Yang penting kena kuat.jadikan sabar dan solat sebagai penolong kita.momma punya terapi biasalah makan dan sopeng! Hehe.Self rewards katanya.Tapi takdela momma nak beli items memahal, biasanya stuff for qies jugak.Baju bajan dia, makan-makan etc.Momma sekarang gile kumpul shawl lah pulak, dulu memang tak reti dan takde masa nak berlilit-lilit shawl sebab qies baby dan kecik lagi, now dia dah anak dara momma bolehlah melaram macam maklang dan makcu diye.Semuanya pengaruh adik-adik.But yes, i lioke it.Bukan maknanya bila kita berhijab tak boleh nampak stylo kan.Yang penting kemas dan sopan.Dan gorjes *ahemss*.


In term of personal life, macam nilah.Takde apa yang menarik nak diceritakan.About my currents status, i know ramai sangat yang berteka teki, buat spekulasi sendiri.Dah macam kehilangan MH370 pulak.Err.
For those yang dah tau, i really appreciate it for never ending support and doa's.Yang sangat empati dan memahami.Yang tak berhenti bagi kata-kata semangat kat whatsapp, email, instag, mukabuku semua.Tima kasih atas bahu bahu yang sudi dipinjamkan itu.I heart yu so much.Dan for those yang still belum tahu, takpe if korang tak tahu.Dalam life ni ada benda yang kita boleh share dan tak boleh share dengan umum.Harap kalian semuanya mengerti ye :)

^_^


Dun worry my darling friends, family and readers.I'm okay.*deep inhale*
:)

Terus senyum.

Semua yang ditentukan ilahi adalah yang terbaik untuk kita.I'm pretty sure.
I'm blessed after a years, i'm still survive.Saya kuat dan saya mampu menghadapinya.(ayat motivasi selalu).
Lagipun momma yakin jalan yang Allah tentukan untuk momma dengan qies dah tersusun rapi, biar tak tahu kemana destinasi-nya nanti.Pasti, ianya terbaik darinya.
Bukankah janji Allah tu pasti..?


Alhamdulillah, thank yu Allah for the strenght and blessing.
Betul kata seseorang, bila Allah tarik sesuatu yang kita sayang dan kita redha.Allah tu akan gantikan dengan sesuatu yang lebih baik.Sesuatu tu banyak mekanisme.mungkin rezeki kita dipermudahkan, dianugerahkan ramai sahabat yang ohsem etc.

Syukur ya Allah yang tak pernah membiarkan hamba-hambanya terus menangis dan bersedih, kerana selepas kesusahan Dia sudah menjanjikan kemudahan.Dia menguji sekadar yang kita mampu.Dan tak ada yang sia-sia  diatas tiap apa yang telah diaturnya.

Dan di atas segala-galanya yang satu ini paling momma syukuri, angerah terindah dari-nya.Penawar duka lara.Yang takde jual kat Alamanda, pavillion, Ikea dan sewaktu dengan-nya.

.




.



.



*sumber senyuman dan kebahagiaan tak bertepi momma*


Sampai berbelog lagi.Tengoklah nanti if ada masa harus mengomel lagi di ruangan yang satu ini.
Jodoh pasti bertemu, ahaks :P

Dah kenapa, tetibe lagu afgan punya title?
motip, lagu faveret qies, lapanblasss kali dia pasang tetiap hari sampai hafal dah.Tapi momma pun suka sangat lagu ni.Feeling lovey dovey giteww.

Okbai.Nak solat isyak dan bermimpi indah-indah.
Indah sangat.

Dan ohsem pastinya.


:)


11 comments:

ummi nia said...

Akhirnya dpt jg baca ngomelan akak..rindu nk jumpa qies..tp xtaulah bila dpt jumpa lg..

intanurulfateha said...

Akak kuat!! Lap u sista. Kiss sket utk qies 😘

Siti Asiah said...

nk kuar juga airmata bila bace entry k.Yat ni sbil kat radio berkumandang lagu ARJUNA BETA...moga akak terus tabah, kuat yea...Qies makin gorjes skg...;)

Sue said...

alhamdulillah heppi tgk yat makin bahagia dgn puteri cantik.... yea.. qies makin manis... tak tipu!!!

Nurulaizanhusin said...

Yat, walaupun tak pernah bjumpa, tapi Ezan tahu awk seorang yg sgt kuat & tabah...

Jgn risau, sedih..perancangan Allah adalah yg terbaik.

Stay strong, cute k..

^_^

iduraz said...

proud of u sis..tabahhhh sangattt....kagum dgn semangat dan kepositifan kamu yatt..betull...Allah tahu apa yang terbaikkk untuk kita...semoga segala urusan yatt dipermudahkan..amin!

Momma Qiestina said...

Hai sayang-sayang semua :)

Alhamdulillah kekuatan ini datangnya dari Allah s.wt.Dia sebaik baik perancang.Dah setahun berlalu episode duka, dan semoga hari-hari seterusnya mentari terus menyinar.

Saya tamau pelangi sebab muncul seketika je :P

I heart u all so much.
Doakan saya.
Doakan saya dan qies.

Tu je saya minta dari semua :)
*hugs*

wan norulkhamisa said...

Hai dear..ke Kluang jugak tempat Yat kan..asal usul yat..dekat benarlah dgn hubby lisa kat sane tu..hehe.
ok nice to read your writing..mmuah to Qies...dh besar dah die kan..

Anonymous said...

Dalam pada merendah diri. ada juga ayat meninggi diri. "kampeni gergasi di kluang"... tolonglah.. kalau macam ni perangai. kawen 10 kali pun x kekal. laki x tahan. cakap nak meninggi je.

Momma Qiestina said...

Dear anonymous,

kamu dah kenapa? Bila pulak saya meninggi diri? kampeni gergasi tu maksudnyaaa kampeni memang besarrr dan luas, terbesar di kluang.seluas 84 hektar plant dia.Adeh.

Dun simply judge orang kalau kamu pun tak kenal siapa saya.Sekian.

Memey Anuar said...

baru baca blog yat ni balik. 7bulan di INTAN kluang kalau baca mau jgk p jumpa hehe now back in kl

sekali baca terkejut mcm2 dah berlaku.
well, takdir dan lumrah kehidupan.
bagus la yat stay strong utk masa depan yat and anak dara comel tu. geram tgk dia.

kita penah jumpa i went to ur house di flat hijau masa tu beli baju :)

i wish u all the best and terus la share cerita and gamba2 yg cantik2 hehe

take care.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails