yatekhram jr pwetty pwincess

Thursday, April 4, 2013

Sabar itu indah.






Assalamualaikum sayang-sayangku semua :)


Rindu tak bebelan momma qiestina? hehek.Ala bajet macamlaaa orang rindu sangat, tapi tak kira nak bebel jugak kat taman permainan kesayanganku ini yang setia menadah telinga 6 tahun tanpa jemu.Haish tak sangka dah jadi blogger begitu lama.Begitu banyak kisah suka duka, indah suram dikongsi bersama kalian.Biarpun ada certain tu saya tak boleh share, ada je antara kalian yang begitu meminati blog ini dah ada  instinct' boleh tahu apa yang terjadi ye? hehe.sesungguhnya saya terhutang budi banyaaaak pada kalian yang setia memahami, endless doa & support itu.I loff u beary strong sangat.Meh kita polok ketat-ketat.

-_-

Ape yang terjadi? Jeng jeng jeng.Biasalah ujian dari ALLAH.Semua diantara kita akan melalui fasa jatuh bangun dalam kehidupan.Jatuh, terluka, terubat.Orang kata kalau budak-budak yang baru bertatih nak berjalan tu tak pernah merasa jatuh, takkan dia terus pandai berjalan laju dan berlari.Standard laa tu.


'Siapa yang ALLAH mengkehendaki jadi baik, Allah memang akan menguji dia.'








Bercerita tentang jatuh bangun kehidupan..
Kalau kita terjatuh, jangan kita tengok apa yang buat kita terjatuh.Tapi cara nak bangun semula tu kita kena dapatkan .Mungkin mengesot sikit, mungkit berpaut pada apa-apa yang patut.Dan macamtula analoginya, andai ada sesuatu yang buat kita jatuh, kita masih ada ALLAH untuk kita sandarkan segala kehidupan kita.Dia takkan pernah tinggalkan kita dalam segenap kehidupan ini.Cuma kita ni yang leka.Kena banyak muhasabah diri.Selalu ke tak hati kita ni ingat pada Dia yang memberi segalanya?

*lempang sedas untuk diri sendiri* Dushh!

'
Sabar menghadapi apa jua masalah tu indah sebenarnya.Sebab masalah boleh jadi peluang.Sebab kita akan jadi lebih matang dan dewasa dari sebelumnya.Kalau tak kena mana nak tahu.Sebab tu hikmah dari apa jua ketentuan DIA.Mana ada yang sia-sia sebab semua berlaku dengan izin dia.Dan dia lebih tahu apa yang berhak kita rasai dan miliki.Kita je yang tak celik hati.






Katakan aku yang terpilih, bukan aku yang tersisih'.

Think positive always.Percayalah Allah tu takkan zalim pada hamba-nya.Dia hanya memberi ujian yang kita mampu tanggung je.Dan mata kasar kita ni takkan nampak apa hikmah yang kita dapat selain lepas kita redha tu ada macam-macam benda baik berlaku kat kita.Ada orang tolong tanpa diminta, ada orang sayang tanpa kita duga, dapat rezeki terpijak tak disangka-sangka.Tak percaya cuba tengok nanti :)


Ayat-ayat momma qiestina dah macam  kolum cik sri siantan tak? aagagagaga :P

Okay mari kita bergembira lupakan segala derita dan jiwa kacauing yang melanda..Nak mempacking baju bajan sebab weekend ni qies nak pergi berjimba-jimba ke legoland & hello kitty theme park dengan geng momma's angkat qies.weehuuu.Nanti eh haruss momma updates cerita coti-coti terapi kat sini.Tunggu!


# Oh terapi percutian jugak terbaik taaaw :D




2 comments:

Suliana said...

sabar itu indah.. mungkin ada hikmah disebaliknya. be strong okeh.

wee nanti update pasal hello kitty ye. ari tu gi jb xsmpt singgah sana.. mesti comel2..

Momma Qiestina said...

Tq laling :)

Hehhe okay okay mesti aku blogkan every part coti2 tu nanti.cant wait ni nak bawak qies tgk cat hello kitty kegemaran dia :D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails