yatekhram jr pwetty pwincess

Friday, February 17, 2012

Keletah Cica & Caca yang bikin grrrr




Sepanjang Qies duduk umah Atok Kluang, budak kenit dua orang ni memang macam belangkas.Maklumlah sepupu sebaya, gegal pulak tu.Atok gelarkan derang Cica & Caca.

heheh syomel kan :P
Nama macam lebih kurang aje.

Dimana ada Cica disitu ada Caca.Si Cica kemain agi naik notty kalau ada geng,tadi baru je atok dia dia jadik resakse gorgon sebab pandai-pandai tuang ribena sendiri dalam botol, sudahnye tumpah semua! Ayah Si caca nak anta caca ke babysitter tapi mengamuk-ngamuk caca tanak sebab seronok nak main ngan Cica kat umah Atok.Sudahnye pasrah jugak bila Paklong dukung bawak naik motor hantar jugak ke umah bbysitter dia.

Aiyaaa.
Siyes nak fengsan jaga budak 2 orang ni, akal sangat banyak.
Tadi mama masak kat dapo, budak dua ni tau-tau dah bukak pintu, main kat jalanan.Ya Allah berderau darah momma, dahla banyak keta lalu lalang. Kat jalan kampung pun memasing pecut keta macam ape.Kalaulaaah..

Nauzubillahimin zalik.Peliharalah anakku dari sebarang kemudaratan Ya Allah..


Seriyes momma kagum dekat momma yang ada anak rapat-rapat macam ni.Tak terhandle okay.Memang tak bole buat keja sebab kena monitor je apa derang buat.Sesaat ditinggalkan ade je projek yang bikin mendatangkan kemarahan.huhu.Qies kalau takde geng, dia okay je tanak main kat luar ke ape, bila ada geng tu yg berani kemain dia main kat luar.grr.


Sekali momma tunjuk babap, terus pasrah 2-2 macam ni,





haa tau pun babam num ribena elok2 dalam bilik.



hmm kembar oh kembar tak seiras!




momma say no no no main kat luar..Atok kata ada monyet nanti geget :P




Dah cepat tido sekarang!!
( sora resakse gorgon momma)

hehehe.macam mak tiri kata maklang :P



Yea tak dinafikan mendidik anak-anak sekarang memang mencabar jiwa raga.dengan kenakalan & kebijakkan luar biasa derang.Sayang memang sayang, tapi kena bertempat.Kena bertegas jugak especially bab keselamatan.No krompromi ye sayang-sayangku..nanti kalau dah terjadi perkara yang tak diingini menyesal tak sudah.Pernah terjadi mase momma jaga qies warded dulu, ada budak kecil sebaya Cica & Caca kena langgar keta sebab main terpa kat jalanan.Ya Allah kesiann betul budak tu patah sini sana.2 Bulan dah dia kena warded, siang malam meraung kesakitan.Nak salahkan sape?


Biar anak-anak kena kurung kat dalam umah, asal derang selamat.

Sekian pesanan penaja :P

2 comments:

Mamaleesya said...

betul, derang kalo dpt berlari tak ingat dunia tak pandang kiri kanan dah. Mama kalo aleesya buat memang kena cubit ketam ngan mama hehehe

Mama Farris said...

tomei...caca n nina n mak tiri..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails