yatekhram jr pwetty pwincess

Friday, October 14, 2011

2 tahun 1 bulan 9 hari.

Dah 2 tahun 1 bulan 9 hari dah anak kita, Papa.


2 tahun jugak kita membesarkan dia dengan 1001 rasa.momen yang tak bole dijual beli atau ditukar ganti dengan apapun.Terlalu-lalu indah untuk dikenang..semuanya melekat di dalam hati kita paling dalam.jatuh cinta kali ke 18 pun tak macam nie.tak terluah rasa membesarkan seorang khalifah.


Terlalu priceless..


Biar Papa jauh beribu batuu, belog pengubat rindu ini menulis segala milestone buah hati kita satu-satunya.biar tak 100% tapi mostly cerita pasal qies mama sedaya upaya kongsikan dengan papa kat sini.biarlah mak enon nak muak ke, jelek ke ada momma kesahkan seme tu.memang idokler.hehhe.

mujurlah momma-momma zaman sekarang pandai berbelog.tapi kalau pandai pun tak rajin tak bole jugak.2-2 elemen ni penting.seme catatan momen sejak disahkan mengandung hingga qies dah cerdik membesar momma catatkan di sini.bila momma rinduu nak tengok qies bam bam masa umo 4-5 bulan dulu, mama terus klik je kat entry lama-lama since sept 2009.sebab tuu bila belog momma 'demam' 2 hari lepas momma susah hati bangat.dah nak buat back up pun tak reti.


sapa pandai tolong ajarkan!


ini antara keletah terkini anak manja kita,



yeay qies dah pandai susun alphabet ni seme :)
mama so proud of u yayang..sekarang ni kalau mama teraburkan seme alphabet tu qies pandai dah pasang balek, tepat & betul..atok kata qies cepat pick up, ajar sekali dah faham.



Mudah-mudahan.


memang sejak 2 tahun ni bertambah-tambah akal dia, kena pulak ramai cikgu rajin mengajar kat umah atok dia ni..lepastuu pulak ade geng sepupu, lagi seronok dia main sesame.kalau kat putrajaya alamatnye qies dengan mama.mama dengan qies.hehe.


bile malam-malam sebelum tido, macam biasalah mama bedtime story kat dia, sambil polok polok momma.qies dengar mama bercerita macam paham sampai tertido.hehe.budak-budak ni kena selalu dirangsang selaluu barulah otak dia berkembang, tak gituu?



dan ini 1 obsesi, mana tumpahnye susu kalau tak ke baju.sah ikut perangai maklang si mak andam to be :P





alaaaaaaaaaaaa kassim!! anak sapaaalah niiii..?

ayoyoyo dah pandai conteng muka sendiri.bising mulut dia mintak 'kap'.mekapla apalagi.so mama belikan je mekap cap ayam kat paso malam buat main.cukupla mekap momma yg ada tuu hancus dikerjakan * pitam*



tiap hari, aktiviti kegemaran..melukis menconteng.buli mama & atok soh lukis pape then dia teka.terpaksa lah momma tunjuk bakat terpendam melukis ituu ini *auww*




chica..ce teka..ce teka atok lukis ape niii..?

cat?

bird?

cow?


Hehhe.atok pasrah je jadik cekgu lukisan tuu.everyday mesti mau okay! yang kelakar tuu si bijak ni mesti teka dengan betul.memang cerdikk, tengokla sapa yang ajar kan.tak sesia mama amik keputusan jadik fulltime momma qies.hekhekhek.




lepastuuu, mulalah buat muka cheeky bagi seme orang geram :P



suke sangat pakai topi *bekas tempat lego* dah macam ahli silap mata tu.
kadang besen ke baldi pun jadik.adoyaaai memang nak putus urat kentut seme orang tergelak tengok perangai dia kat umah ni.tu sebab atok nenek sunyi bila chica balek putrajaya :D



sekarang ni qies mula nak blaja mengaji pulak.yelah dok ngan atok neneknya yang memang cekgu mengaji, lagi cepatlah pandai.bismillah dah jelas dia sebut.Alhamdulillah.lepas ni bolelah belikan buku Iqra ke muqaddam, bagi cepat kenal huruf.


baruu momma nak cerita apa qies dah pandai cakap, see qies dah bawakkan sekoyan kaler dengan buku. cam biasa, nak kena jadik cikgu lukisan la pulaknye..kan dah kata qies mana bole tgk momma online dengan aman! uhuk uhuks.


Okbai.


notakaki : hari ini genap 2 bulan tak dapat polok-polok papa.windunyeeee!



9 comments:

MYA EL QAYREENA AZRYAN said...

memang sonok kak yat tengok keletah anak...tapi kekadang bole darah tinggiiiiiii...huh...tarik nafas..... ehehehe

Momma Qiestina said...

mya,

ekekekeke tula pasal tula penghibur tulaaaa buat naik darah!

Mamaleesya said...

kihkih buat naik darah tu sama la. Gewam :).

Bila dah cubit die nangez kesian pulak, peluk balik pujuk die.

Cho Zila said...

ala cantik2 gambar kat sini menceritakan segalanya...

♥ Elin ♥ said...

mcm2 dugaan untuk membesarkan anak kan,
elin baru mengenal dunia si anak nih.
baru nak bertpak untuk mendidik anak.

awk mmg super momma yg best!

Momma Qiestina said...

mama aleesya,

hehehee tulaaa gula tu laaah garam kita.hehehehe.

makin besar banyak akal..

Momma Qiestina said...

cho zilla,

hehe ma kacih!
momma suke nauuu tembak qies, pasrah jeee.

salam kenal ye :)tq drop komen here.

Momma Qiestina said...

Elin,

tq drop here dear :)
welkam to the club momma blogger.sy ada bw ur blog, nanti sy link kan ye.bole share citer mak-mak.hehe.

takdenyaaa supermomma, masih blaja jugakk.tq 4 kind words!

salam kenal :)

KasihDariLaut said...

semoga qies membesar menjadi anak yang terbaik buat mama n papanya

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails