yatekhram jr pwetty pwincess

Tuesday, December 7, 2010

Transformasi 1432 Hijrah

Assalamualaikum w.b.t
+____+


salam maal hijrah buat semua pembaca belog mama qiestina yang tersayang :)
syukur masih di sini, dipanjangkan usia dan bersama kalian.

^_^
seronok ye bercuti hari ini?

semalam kita semua dah baca doa awal & akhir tahun.
bukak buku baru dan tutup buku lama..
semoga doa terus mengiringi sisi kehidupan kita.
harapan di tahun baru 1432 ini akan menjadikan kita semua insan yang lebih baik, bertakwa dan mendapat keredhaan Ilahi dalam apa jua yang kita lakukan..

Insha-Allah.


sebagai manusia biasa, kita tak terlepas melakukan kekhilafan, tapi mari kita sama-sama niatkan dalam hati semoga tahun baru ini kita bertransformasi menjadi lebih positif.
umur semakin meningkat dari hari ke hari, hope amalan kita semakin dilipat ganda untuk bekalan menemui-NYA kelak.


azam baru sempena 1432 hijrah?
semestinya ingin menjadi yang terbaek sbg hamba Allah, isteri, anak & mama :)
dan berdoa semoga segala urusan kami sefamili sentiasa dipermudahkan..
dimurahkan rezeki & dipanjangkan usia dalam iman.


Ameen.


tak sah entry mama qiestina tanpa aksi si gula -gula hati ramai, lihatlah aksi anak solehah beberapa minggu yang lepas.yang buat papa mama dia tergelak besar + terharu dgn keletah dia.keletah dia yang bukan dibuat buat, tapi qies sendiri spontan meniru aksi papa + mama dia bersolat :)






alahai anak papa mama yang solehah :)




sebelum itu, mama papa terdengar ninina riuh dari bilik, rupenya tgk apa dia buat ni..



.





.







.




haha tgh beria nak pakai telekung mama!

sian anak mama, beriya nak pakai tu tapi muke tak nampak :DD



lepastu mama pakaikan lah....




ewah gaya macam nak solat pulak kan...







teros duduk kat sejadah, gaya bebetul macam tgh duduk antara 2 sujud.
clever girl.itula agaknya dia selalu dok dpn mama time solat, so dia meniru sejibik ape yang mama buat :)


nanti papa & mama belikan telekung,pastu qies bole berjemaah sama eh.mama nak didik qies solat seawal usia yang mungkin..melentur buluh biar dari rebung.





'ya allah ampunilah dosa kedua papa mamaku, kasihanilah mereka sebagaimana mereka mengasihaniku semasa kecil..ameen...'



buat qiestina sayang, nanti selalu doakan papa + mama yea sayang :)
sebab doa anak yang solehah je mampu buat papa + mama berbahagia di akhirat nanti.
insya allah papa & mama akan didik qies sebaik mungkin..
untuk jadi insan cemerlang dunia akhirat.



** doa ibu yang paling makbul kan? so marilah kita doakan anak-anak kita tiap saat dan ketika..
semoga dengan doa kita hidup anak-anak kita bahagia di dunia akhirat.insya allah.











17 comments:

dieha said...

ameen........moga ank-ank kita sentiasa menjadi ank yg solehah...

nieda said...

so touching entry ni

putrifaidz said...

hahhaa...ya Allah..tomeinya qies pakai telekung tu..anak solehah ni..nnti suh mama belikan mini telekung ye..musti sebok dia nk join mama semayang ni nnti..:)

Nurul Atiqah Mutaza.iQa said...

moral of the story belikan qies telekung cepat2 ye kak

Anonymous said...

oh myyyy..cuteee qiestina!!

Mama Qiestina said...

anon,

hahaha oh our qiestina tooo :D

ehehe sapa ni eh?

Mama Qiestina said...

ika,

ye harus belikan cecepatt! ni skrg dah pandai main mekap mama pulak tau.

anak dara katakan!

Mama Qiestina said...

dieha,

Ameen!

:)

Mama Qiestina said...

nieda,

tula ai pon terharu tgk gelagat dia pakai telekung tuuu..bijak betul!

Mama Qiestina said...

mama amani,

itulaaa pasni mama jadik imam qies makmum kat belakang.skrg asik dok depan mama je jadi 'imam'.

:DD

cik puan akish said...

haiyok...somel sgh bdak ini tau!!!

pandai!!!=)

Mama Akim said...

Qies..nanti kiter solat samee2 tau..akim leh jadi imam dah.. dak kecik 2 yang sebijik sekotak perangailah yatt

Mama Qiestina said...

mama akim,

tulaaaaaaaaaa sept baby 2009 mmg pangai sejibik sjibunnnnnnn kot kan :P

pembawakkan mama dia org baik-baikk.

hahahaa.

muntah plissss!

mamaelly said...

hihih tomeyyyynye qies...

Kaseh NazLieza said...

aminnn...touching sudah..sob3...

kella said...

suka nya melihat telatahnya itu... :D

kella said...

suka nya melihat telatahnya itu... :D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails